Jun 14, 2007

Dia Punyai Dunia


Pernah saya ceritakan tentang Percy Jackson hari itu bukan? Ada yang tanya best ke buku ni. Mungkin post ni boleh buktikan persoalan itu.



Cantik tak? Semua gambar ni adalah gambar-gambar cover buku Percy Jackson & the Olympians, Book One : The Lightning Thief, yang telah dialihbahasa (mula dari kiri ke kanan; Sepanyol, US[paperback], UK, US[hardback], Jerman, Jepun, Sweden, Korea). Yang paling saya suka: edisi Korea punya. Sebab itu saya besarkan dan letakkan di atas sekali. Memang gempak gilalah gambar lukisan Minotaur tu. Memang ganas, lagi..emm memang menariklah ringkas katanya. Macam ala-ala komik pun ada. Yang US hardback apa kurangnya. Gambar Minotaur, Medusa dengan Cerberus dilukis dengan baik! Dan saya suka cop bulat Percy yang ada gambar trident di tengah-tengahnya (ada pada cover US hardback dan Korea). Tak teruja melihatkan cover yang pelbagai ini? Untuk saya, jawapannya: ya!

Kepada yang bertanya, saya ingin tanya kalian kembali; Kalau tidak hebat, masakan karya ini diterjemahkan? Malah dalam senarai bestseller Children Series (BookSense - lihat post "Dari Orang Putih"), siri ini mendapat tempat dalam top 5 (kalau tak silap, nombor 3). Tapi, jika kalian mahu tahu sesuai, bagus atau tidak untuk kalian, kenalah baca sendiri, okey?


**Hmm, hari ini, medical checkup tak jadi! Sebabnya, saya...tak buat appointment. (Haha) Esok, insya-Allah.

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails